Almere

Almere

Amsterdam

Amsterdam

Barendrecht

Barendrecht

Beuningen

Beuningen

Den Haag

Den Haag

Deventer

Deventer

Dronten

Dronten

Genemuiden

Genemuiden

Gouda

Gouda

Harderwijk

Harderwijk

Hoogeveen

Hoogeveen

Kaatsheuvel

Kaatsheuvel

Maassluis

Maassluis

Mijdrecht

Mijdrecht

Roosendaal

Roosendaal

Sittard-Geleen

Sittard-Geleen

Son en Breugel

Son en Breugel

Uden

Uden

Varsseveld

Varsseveld

Vianen

Vianen

Zevenaar

Zevenaar

Zwolle

Zwolle

Franchiser worden?

We groeien hard bij Sani4All en dit willen we blijven doen. Misschien wel met jou! Wil jij onderdeel uitmaken van de meest succesvolle sanitair franchiseformule van dit moment? Lees meer over onze formule en sluit je bij ons aan.

Niels Tork Sani4All

Sani4All talk met Niels Tork

Iedere maand spreken we één van onze franchise-ondernemers en praten we over ondernemen, over de altijd zo interessante badkamer branche en vragen we hoe dit wordt ervaren. Deze maand is het woord aan Niels Tork eigenaar van Sani4All Barendrecht en Gouda.

We starten altijd met de vraag: wie ben je, waar kom je vandaan:
Ik ben Niels Tork en kom oorspronkelijk uit de omgeving van Deventer waar ik ben opgeroeid en naar school ben gegaan in de omgeving van Apeldoorn. Daarna heb ik mijn bachelor technische confectiekunde aan het AMFI afgerond in Amsterdam. Na mijn studie heb ik als floor- en storemanager gewerkt bij Amac. Na een lange rondreis in het buitenland, waar ik als mede-eigenaar heb gewerkt in een klimhal, ben ik nu dus mede-eigenaar van 2 Sani4All winkels.

Wat wilde je vroeger als kind worden?
Vroeger als kind zaten mijn broer en ik al voor de supermarkt met een kleedje om ons oude speelgoed te verkopen. Zo konden we samen sparen voor dat nieuwe spel of die felbegeerde Pokémonkaarten. Slim omgaan met geld en actie ondernemen om zelf eigen wensen en dromen te verwezenlijken zat er dus al van jongs af aan in. Onze ouders gaven ons zak- en kleedgeld volgens het Nibud advies. En wilde we meer uitgeven dan we ons konden veroorloven, dan moesten we daar toch echt zelf voor zorgen. Ook keek ik op naar “die meneer” die de leiding had in winkels. Niet omdat deze de baas was – maar omdat deze in de positie verkeerde zijn visie uit te dragen en echt invloed uit te oefenen op het eindresultaat en de klantbeleving.

Niels Tork: “Onze verkopers zullen klanten willen helpen omdat ze oprecht geloven in onze producten, service en zichzelf. Dit onderscheidt ons van de concurrent.”

Welk werk heb je gedaan voordat je de badkamers in ging?
Heb je even? Toen ik een jaar of 12 was ging ik al folders rondbrengen, met mijn broertje ter ondersteuning. Dat klink nu misschien als kinderarbeid, maar dit deden wij met plezier. Niet lang daarna werden folders kranten en eindigde ik al snel als postbezorger. Toen ik wat ouder werd heb ik de horeca verkend. Daar leerde ik op klanten afstappen en wat klantbeleving en service bieden en hard werken betekent. Bij Amac (het hoofdstuk wat volgde) kreeg ik de kans om als leidinggevende te leren (en op mijn bek te gaan) en een team te inspireren en te managen. Amac is dé Apple premium reseller van Nederland, dus “retail op Champions League niveau” is waar wij ons hier dagelijks mee bezig hielden. Met doeltreffende communicatie en door echt aandacht voor de klant te hebben onderscheidde wij onszelf van alle andere winkels in de omgeving. Het enthousiasme voor de mooie producten waar wij alles van wisten droeg natuurlijk ook bij aan het succes wat we daar als team boekte.

“Als ondernemer zit je pas echt aan het stuur en ik wil graag sturen – niet gestuurd worden.”

Wanneer besloot je badkamers te gaan verkopen en kan je ons meenemen naar die tijd?
Toen mijn broer mij benaderde om hem te gaan helpen en samen badkamers te verkopen, zat ik op dat moment in India en volgde een cursus tot yoga docent. Je snapt, ik was niet direct verkocht en badkamers was zeker niet het eerste waar ik aan had gedacht. Toch hebben mijn broer en ik altijd tegen elkaar gezegd; “Ooit is het onze tijd, dan gaan wij samen een winkel openen”. Mijn broer was overtuigd van het concept Sani4All en ik heb hem hier het voordeel van de twijfel gegeven, mijn reis vroegtijdig afgebroken en ben hem gaan helpen. Al snel bleek dat niets gelogen was en Sani4All écht een plek is waar het zowel voor onze klanten, onze medewerkers als wij als ondernemers zowel plezier als succes kunnen ervaren. Iedereen loopt hier rond met een glimlach (uitzonderingen daargelaten).

Daarna begon je je eigen winkel, hoe ging dat precies en wat waren de dingen waar je toen tegenaan liep?
Tsjah, 3 maanden van je leven enorm hard weken voelde als een jaar afzien. Dit moet niet worden onderschat, er is echt bloed, zweet en tranen in de bouw van onze winkels gegaan. Ik heb zelf de oude pvc vloer verwijderd in een pand met 750m2 oppervlakte. Dat is heel veel kruiwagens heen en weer, heel veel schuren en daarna vele stofzuigerzakken zien sneuvelen. Verder is het gewoon enorm veel beslissingen maken, iedereen kijkt naar jou, het gaat natuurlijk wel ergens over. Je geeft een enorme hoeveelheid geld uit, doet er alles aan het tot een succes te maken – maar moet vooral in jezelf blijven geloven (en hard blijven doorwerken).

Wat zou je anders gedaan hebben?
Een langere aanloop nemen en veel meer tijd uitrekken voor de voorbereidingen. Het is cliché maar waar: “Een goede voorbereiding is het halve werk.” Maar je kunt pas echt tijd investeren als je er 100% mee bezig gaat en dan gaat de teller natuurlijk wel ook lopen voor de kosten (of het inkomen dat je dan niet hebt).

Waarom wilde je graag ondernemer worden en wat betekent ondernemen voor jou?
Als ondernemer zit je pas echt aan het stuur en ik wil graag sturen – niet gestuurd worden. Ik ben iemand met visie en word er gelukkig van bezig te zijn deze uit te dragen.

Wat is volgens jou de meerwaarde van een franchise formule?
Mijn zwakke plek is marketing. De investeringen om klanten naar de winkels te krijgen lijken fors, maar zijn noodzakelijk “kwaad”. In deze franchiseformule wordt de marketing geregeld door het hoofdkantoor van Sani4All en die zitten daar erg goed bovenop. Verder worden er goede prijsafspraken gemaakt met leveranciers, wat ons in staat stelt te concurreren met de “grote jongens”. Zo kunnen we onze klanten keer op keer veel waarde blijven bieden en kunnen wij ons richten op waar wij goed in zijn: “Onze klanten helpen zoals we zelf geholpen willen worden”. Sani4All is niets voor niets de snelst groeiende formule van Nederland, van dit succesverhaal zijn mijn broer en ik graag deelgenoot!

Wat maakt jouw winkel nou zo leuk of anders dan andere winkels?
Bij ons zullen onze klanten een ongedwongen sfeer ervaren, wij geloven namelijk niet in op commissiebasis gedreven verkoop. Onze verkopers zullen klanten willen helpen omdat ze oprecht geloven in onze producten, service en zichzelf. Verder zorgen wij er continue voor de laatste trends in de winkel en hangen de meubels niet “schouder aan schouder” tegen elkaar aan. Wij geloven in een meer premium presentatie en waken er continue voor dat onze winkel er netjes en verzorgd bij staat – natuurlijk wel met producten voor een eerlijke en scherpe prijs.

Kom eens langs!

Onze winkels zijn er om je te inspireren en te helpen om keuzes te maken. We zien je graag snel in onze mooie winkel in Barendrecht of Gouda. Graag stellen we, samen met jou, een droombadkamer samen!

 

Badkamertegels Sani4All
Niels Tork en Guus Tork